Tipps "to stay beautiful" ;)

Tänkte ge er lite tipps på typ ansiktsmasker och hur ofta man ska använda vad osv... låter det bra ? Jaow nu kör vi på det tycker jag ! :D

Hårinpackning - Hårinpackning kan man ju göra änkelt själv om man vill, med olivolja, majonäs och ägg. Men det finns juh riktigt bra saker att köpa också! Själv använder jag Gliss hårinpackning typ 3 tre gånger i veckan. Den hjälper och ska stärka slitet och torrt hår (vilket jag har)... woops. ger extra glans också! och om man vill kan man ta och sova med det i. OCH ifall man vill ha ännu bättre resultat ska man ta en varm handduk och lägga om håret i ca. 30 min !

Fuktighetskrämer - Jaow, detta med fuktighets krämer ... jag använder en till kvällen innan jag ska gå och lägga mig, och en efter jag tvättat ansiktet på morgonen... (som alla bör göra, bara ett tipps ;)) Men den bästa jag har är en nattkräm som man även kan ha på dagen. Den kommer från make up store och är hyper bra ! en liten frostad glas flaska som man pumpar ur... krämen är typ.. blå ? ganska dyr men sååå värt det !

Ansiktsmask - Jo, jag TYCKER att man ska anväda ansiktsmask typ 1-2 gånger i veckan... men jag är välldigt slarvig med det... ska försöka bättre! Men när jag använder ansiktsmasker så använder jag ni vet sånna där änkla engångsmasker från typ H&M eller LindeX ... jag personligen tycker de funkar bäst, man blir så bEbis mjuk :D
Vatten - att dricka vatten är bra för både hyn, håret och naglar... osv... Därför bör man dricka mycket vatten :D

SÖMN - snälla sov ! asså, det är faktiskt viktigt att sova. och tro mig det påvärkar inte bara piggheten utan också hår, och speciellt huden ! Så jag försöker sova minnst 8 timmar och om jag kan så 10 !

Ät nyttigt - Visst är det bra att äta nyttigt ? Ja, men man behöver ju inte gå till överdrift. jag menar... lite godis någon gång då och då kommer ni ju inte dö av ;) men kan va bra att tänka på att man ska äta typ.. mycket frukt och grönt .. gärna lite sallad ALLTID till maten... fisk, kött... och hela köret ja.. ni vet. och LAX är tydligen super bra för huden? hhmm...

Honung på läpparna - att ha honung på läpparna lite då och då är faktiskt super bra ! och speciellt om man har torra och flagiga läppar, men det ger typ återfukting osv... :) man ska ha det tills det försvinner eller man råkar äta upp det kanske ;D haha, gott läppglans :P !

Hoppas ni fick lite tipps nu sötnosar ? Ha en fortsatt trevlig kväll nu ! Puss


Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!